Naar de rustdag

7 mei 2016 - Bissy-sur-Fley, Frankrijk

4/5
Na een goed ontbijt en raadgevingen deden we onze rugzakken om. Ik wilde een band aantrekken en toen klak klak stond mijn ringvinger krom, de kootjes in een hoek van 90 graden!! Er was geen beweging in te krijgen. En wat dan? Taxi gebeld om naar de SEH te gaan een heel eind verder. Maar een uurtje later ging hij vanzelf weer recht. Vraag me niet hoe dat kan. Jan heeft van heel stevig papier een spalkje gemaakt, een verband er om en toen op pad! Het was een prachtige dag. Volop zon maar de wind blijft fris. De natuur veranderde, eigenlijk liepen we de Morvan uit, veel minder bossen, meer landerijen. We waren die avond te gast bij een reuze hartelijk stel op een soort boerderij. Ik ging mee om de lammetjes de zuigfles te geven. Allerlei heerlijke drankjes geproefd die Catherine zelf had gemaakt van allerlei vruchten uit hun boomgaard. Heerlijk konijn gegeten, heel veel gepraat. Een prachtige avond.

5/5
Voorzien van allerlei lekkere dingen hard gekookte eieren, tomaten, fruit, pâte de coing gingen we weer op pad.
Het erge steile klimmen is nu voorbij. Maar de klimpartijen zijn veel langer. We liepen aan het eind van de dag langs het Lac de Montaubry, een meer dat een kanaal alimenteert. We liepen St Julien sur Dheune binnen denkende dat we er waren. Toen nog 4 km klimmen naar ons volgende adres. Zo op het laatst is dat dan net te veel.
Weer heel fijne gastheer en gast vrouw. Deze laatste adressen zijn allemaal Accueil pèlerin van de Chemin d' Assise.

6/5
Onze gastvrouw heeft vanmorgen een stuk met ons meegelopen. Dat was heel gezellig. Nog steeds heel mooi weer.
Lieve vriendinnen, we zitten nu ongeveer 20 km van Mary!!! In Bissy sur Fley. Het is hier weer zo mooi. En wachten we op Peter Carel die ons hier komt halen. We nemen een dag rust, na 12 dagen lopen een welkome afwisseling. We zijn dus morgen in Macon. Ik zal proberen om wat foto's te sturen.

Lous

1. Rob:
    Hoi Lous en Jan,

wat griezeling: gedraaide ringvinger. Ik wist niet dat zoiets kan gebeuren. Ik hoop dat je er niet teveel pijn aan hebt gehad en goed dat alles nu weer goed zit.

Ik zie dat jullie heel wat leuks meemaken en begrijp dat jullie inmiddels in Macon zitten.
    Toch leuk hoor, zo doortrekken. Els heeft me ook al omgevormd hoor...

Hier is het ineens heel warm sinds gisteren, duurt nog t/m maandag.
    Ik hoop dat het mooie weer ook naar jullie overwaait.

Groetjes, Rob
  2. Mieke linsen:
    Hallo lous
    wat hebben we weer genoten van je mooie foto's. Wat hebben jullie weer een prachtige route.Het verbaasd me steeds weer opnieuw dat jij zo goed kan lopen.
    Fijn dat jullie ook even wat rust kunnen nemen en dan weer met volle moed verder. Een hartelijke groet van Albert en Mieke.
  3. Mas visscher:
    Lieve Lous en Jan,

Wat een fantastische tocht. En een eng vinger verhaal is het nu weer goed?Heerlijk dat jullie bij PC en familie kunnen zijn.
    Waar gaat de tocht nu naar toe?

Ik stuur je wat van onze warmte want ik vind het een beetje te veel zo ineens.
    Heb nog een fijne avond en liefs voor iedereen!!

mas
  4. Lia Hauser:
    9 mei 2016
    ha Lous,
    ik ben net thuis van de camping, wij hebben daar geen internet dus reis ik nu een beetje mee met jou en jan door het mooie frankrijk.
    dat is pech hebben met je vinger, het heeft geen invloed op het lopen. ik geniet zo mee, zeker met die mooie foto,s erbij.
    lieve groetjes Lia
  5. Trees:
    10 mei 2016
    Wat zal jij geschrokken zijn met je ringvinger. Fijn dat het goed is afgelopen.
    Prachtige foto"s weer. Nu lekker even bijkomen bij Peter Carel, bij praten en bijkomen.Geniet ervan fijn dat we jullie weer kunnen volgen.
    liefs Eric Trees