En we lopen door

3 mei 2016 - Broye, Frankrijk

2/5
We werden met een prachtige zon wakker. Het was wel ijskoud. Gauw ontbeten en toen op pad met een stokbrood dat we van het hotel cadeau kregen. We komen door eenzame gebieden waar bijna of geen dorpjes zijn, en zijn ze er toch dan is er helemaal niets te koop. En je moet toch echt altijd wat bij je hebben.
Het eerste gedeelte van de dag ging over stenige steile (bos)paden. Mooie vergezichten af en toe, weer zoveel mooie bloemen. Ik kan er niet genoeg van krijgen.
Na Athez kwamen we in een dorpje Corcelle een Nederlandse vrouw tegen die daar met haar man een huis hebben. Echt op zijn hollands werden we voor de koffie uitgenodigd. Dank aan Frans en Hetty van Roode. Dat was een welkome onderbreking. En toen begon een eindeloze klim de Mont Beuvray. Het was echt zwaar. Wij hoefden de Mont Folin niet op, Attie en Ton. Die is nog hoger. Ik had het even wel gezien, 25 km en dan zo
pittig. Ik was echt op aan het eind van de wandeldag. Jan met zijn lange benen loopt wat sneller dan ik. Maar was ook blij dat we op het overnachtingsadres waren in St Léger sous Beuvray. En wat voor adres! Een lieve interessante oude dame van 85 jaar ontving ons. Bij haar kunnen pelgrims onderdak krijgen. Een warme ontvangst, een heerlijke maaltijd en goede, fijne gesprekken. Zij is in Marokko geboren, allebei genoten wij ervan om verhalen te vertellen en te luisteren. Ik vertaalde voor Jan, want af en toe ging het te snel om het te kunnen volgen. Bovendien een heel muzikale familie.

3/5
Zelfs aan het ontbijt gingen we verder met praten. Zo'n fantastische en interessante vrouw en nog zo goed geestelijk en lichamelijk.
We waren helemaal uitgerust en hebben fijn gelopen, behoorlijk wat asfalt, maar heel kleine weggetjes.
Nu zitten we in een Accueil pèlerin, in een klein huisje, de houtkachel brandt, we hebben ons eerste glas rode wijn op. Straks ga ik pasta maken met sauce bolognaise uit een pot en groene sla en stokbrood! Ach la vie est belle.
Dank voor alle leuke en lieve betichten. Wat goed Marcella dat e eerste werden. Gefeliciteerd, Joke en Annie ook.

Lous

1. Wim en corrie:
    HI Lous en Jan,

We volgen jullie en begrijpen dat jullie meer naar het oosten wandelen dan wij indertijd deden. Lijkt me erg mooi maar ook lastig qua hoogtes. Maar jullie genieten er van en het leukste is inderdaad, de ontmoetingen onderweg. Die doen je goed en geven energie om de volgende dag weer verder te gaan. Veel sterkte en we hopen dat het ook bij jullie snel wat warmer wordt!
  2. Gonnie:
    3 mei 2016
    Het ziet er allemaal goed uit en fijn dat jullie zo genieten.
    Hier gebeurt ook van alles. Else is zwanger en het is niet 1 kindje, maar het zijn er 2. Heel heftig allemaal naast 3 andere kleine kindjes.
    Geniet maar volop, wij doen hier ook ons best!
    Liefs Gonnie
  3. Josephine:
    3 mei 2016
    Jullie wandelen en genieten van leuke ontmoetingen. 's Avonds aan de rode wijn; Hoe mooi kan het leven zijn!

lieve groet
    Josephine
  4. Mas visscher:
    Lieve Lous
    Wat een tochten!!
    Geweldig ook dat jullie zulke leuke mensen ontmoeten.
    Fantastische conditie hebben jullie nu vast ook.
    Geniet maar....
    Veel liefs,
    Mas
  5. William:
    4 mei 2016
    Op m'n kantoor kijk ik vanuit het raam naar een mogelijk stukje natuur of avontuur, maar ik zie niks. Het is fijn jullie verhalen dan te lezen en er zelf wat bij te denken hier op kantoor :-)
    Succes en bon Camino
  6. Ilse:
    4 mei 2016
    Heerlijk via je verhalen jullie tocht te kunnen volgen. Ik heb vanochtend op de fiets alle wandelaars die ik tegenkwam vrolijk gegroet. En ik kom er heel wat tegen, allemaal net als jullie, vroeg uit de veren. Oefenen voor de vierdaagse. Ze groeten allemaal terug. En dat is voor mij ook weer fijn. Buen camino
  7. Trees:
    5 mei 2016
    Hoi Lous
    Heerlijk weer de verhalen, leuk dat jullie het treffen met de overnachtingen, leuk ook als je er ook mee kunt converseren.
    Weer werk ook wat mee ? geniet ervan.

liefs Eric en Trees.
  8. Francine Hoogslag:
    5 mei 2016
    Lieve Lous en Jan,
    Wat een mooie beschrijvingen van jullie tocht. Geniet van het voorjaar met alle bloemen. Hier is het nu eindelijk ook prachtig weer. Wij zijn een heerlijke dag naar Ameland gegaan.
    Ik hoop dat je voeten zich goed houden.
    Succes en liefs,
    Francine
  9. Tet:
    6 mei 2016
    Hallo Lous en Jan,
    Wat hebben jullie leuke ontmoetingen! En jullie leveren ook nog eens een behoorlijke prestatie, niet niks zo'n klim.
    Ga zo door en met een zonnetje erbij zal het nog leuker zijn.
    Plezier en succes,
    Lieve groet,