Olveirao, Spanje

15 juni 2016 - Olveira, Spanje

15/6

Olveiroa

Nu zijn we op weg naar Fisterra. We vertrokken vroeg gistermorgen. Het was nog bijna donker. In een bar om de hoek even ontbeten en toen op pad. Het was heel erg mistig wat langzamerhand in druilregen veranderde en toen in hoosbuien. Erg jammer. De torens van de kathedraal waren helemaal in de mist. Het was nog behoorlijk pittig. Dat had ik niet verwacht. Het was wel een heel mooi pad. Jan kende het nog als modderpad. Nu waren er stukken beklinkerd. Waar gaat dit heen met de oude pelgrimspaden. Er zijn ook zoveel pelgrims. Het is onvoorstelbaar zo'n hype het geworden is. Onderweg word je vaak ingehaald. Er lopen heel veel jonge mensen. Maar dat brengt met zich mee dat je onrustig loopt, bang dat er geen plaats in de herberg zal zijn. Jan zou wel sneller kunnen lopen, maar voor mij is dit meer dan voldoende. Je gaat dan ook minder rusten. Niet verstandig, maar zo werkt het. Wij hebben in Negreira in een privé-herberg geslapen. We waren echt tot op de huid toe nat!
Om ons te troosten zijn we maar een biertje gaan drinken met een bord pimientos de Padrón er bij, in olie gebakken kleine groene paprikaatjes met grof zout er over heen.
Vanmorgen weer bijtijds op pad naar Olveiroa. Vreselijke buien weer. We slapen in de herberg waar Jan elke keer heeft geslapen.

Lous
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mcbernaerts l:
    16 juni 2016
    Het reisverslag heb ik gelezen ,
    Ik stuur nog wel een reactie terug.
    Groet van Ria.