Propières

14 mei 2016 - Propières, Frankrijk

14/5

De weergoden zijn nog niet met ons. Wat een regen weer! Drijfnat. Het was jammer want op het hoogste punt de Mont St Rigaud , 1000 m , hadden we geen mooie vergezichten alleen maar dikke mist. Door alle regen waren er veel wild stromende beken. En de steile paden die we moesten beklimmen waren beekjes geworden. We konden onze gîte eerst niet vinden, was nog een paar km verder. En bovendien stond de weg onder water, daar konden we dus niet door. Aardige mensen in een auto brachten ons toen naar het huis. Elke avond maak je weer andere mensen mee. Heel erg leuk. Vanavond ook. Een huis vol honden en katten en bovendien 15 mensen die een stage mediteren volgen.
Jan's zool heeft gehouden met de ducktape en mijn schoenen lopen lekker.
Mmmm, het ruikt al lekker. Er wordt vanavond voor ons gekookt!

Lous

1. Mas visscher:
    15 mei 2016
    Lieve Lous,
    Wat een avonturen maken jullie mee.
    Fijn dat je goede schoenen hebt en Jan zo'n goede schoenmaker is!
    Erg van het weer he?? het is hier ook nog weer heel koud en de kachel is aan.
    Fantastisch dat jullie dit zo kunnen!!
    Ik denk veel aan jullie.
    Veel liefs,
    Mas
  2. Ilse:
    15 mei 2016
    Duct tape is my heroe. Goed dat je altijd een rolletje bij je hebt pap.
    Je kunt nu zomaar een zesde aflevring van Mythbusters maken "duct tape redt pelgrim op weg naar Santiago ". ;-)

Dit las ik op Wikipedia: In een aflevering van het televisieprogramma MythBusters werd aangetoond dat het mogelijk is om een circa 30 meter lange brug van ducttape te maken die minstens één persoon kan dragen. In een andere aflevering werd aangetoond dat het mogelijk is een waterdichte boot van plakband te bouwen. In een derde aflevering werd een auto opgehesen die slechts met ducttape aan een kraan was vastgemaakt. In een vierde aflevering van MythBusters bewees men dat het mogelijk is om een gehavend vliegtuig door middel van ducttape weer vliegklaar te maken. In een vijfde aflevering van het programma wist men een gesloopte auto met behulp van ducttape weer rijdend te maken.