Ouroux

13 mei 2016 - Ouroux-sur-Saône, Frankrijk

13/5

Eergisteren verlieten we Cluny onder een diep grijze lucht. Het had 's nachts erg geregend en nog was het niet voorbij. Tot het begin van de middag ging het door. We namen afscheid van Soeur Marie Agnès en even later van Jack die zijn tocht naar Assisi vervolgde. Het was een zware dag, heel veel klimmen. Alle moeite werd dan wel beloond met prachtige vergezichten. Wat is het toch een prachtig land! In Tramayes overnachtten we in een hotelletje. Slaapplekken zijn er niet veel. Trouwens veel pelgrims zien we ook niet. Jack was de eerste en tot nu toe de laatste.
Gisteren eigenlijk weer hetzelfde verhaal, regen, koude wind er bij als je op de crête loopt, iets van 650 m hoogte. Maar toch genieten van die mooie natuur. In Ouroux zitten we in een gîte, een groot gebouw alleen voor ons. Ik zeg echt zitten, want daar zijn we nog. De zool van Jan's wandelschoen liet los en we wilden een schoenmaker vinden. Met een taxi naar Belleville, bussen kennen ze nauwelijks in Frankrijk op het platteland. De schoenmaker kon er niets mee in één dag. Nieuwe schoenen lukte niet, de Fransen hebben kleinere voeten. Wel slaagde ik. Weer Meindl, een maat groter zodat mijn tenen meer ruimte hebben, misschien minder blaren?!
Jan plakte zijn zool met superglu en deed er ducktape overheen. En nu maar hopen dat het houdt.
Ik zal mijn verhaaltje goed overlezen voortaan. Ik had een vreemde verschrijving. Dank Maria dat je me er op wees.
Morgen weer op pad. Een enorme klim voor de boeg tot 950 m volgens het boekje. Hier zitten we op 450 m. Maar ze zeggen dat het weer beter wordt. We hebben de Bourgogne streek achter ons gelaten. Nu is het de Beaujolais. Vanavond zullen we een Morgon beaujolais (een goede wijn volgens de taxichauffeur )proeven met een selfmade linzenschotel. Dat is goed wandelaars eten!

1. Gonnie:
    13 mei 2016
    Wat een reis met verschillende avonturen. Mooie vergezichten, mooie bloemen, maar ook blaren en een kapotte zool.
    Dapper hoor hoe jullie je er doorheen slaan.
    Geniet van de mooie dingen!
  2. Rob:
    13 mei 2016
    Hoi Lous en Jan,

wat gaat het allemaal snel; de dagen vliegen voorbij. Voor jullie is het naast genieten ook hard werken voor dat alles. Schoenen en voetenproblemen komen blijkbaar veelvuldig voor. Maar ruimere maat is zeker raadzaam.
    Ik denk niet dat ik het zo lang volgehouden zou hebben. Bij mij herinneren mijn voetjes toch dagelijks nog aan te smalle schoenen (kleine teen aan beide kanten), ondanks het feit dat het ook Meindl's zijn. Tja, wat is er anders nog dan..?

Zo wordt het wel een pelgrims toch voor jullie met al die beproevingen. Wel tof natuurlijk dat jullie samen met elkaar wandelen en elkaar kunnen opvangen.

Veel succes met het vervolg van de wandeltochten en met hopelijk minder beproevingen..

Groetjes, Rob
  3. Josephine:
    16 mei 2016
    Hi Lous en Jan,
    Wat een pech met de schoenen. Zeker te hopen dat het houdt. Je maakt wel wat mee zo. Maar je ziet ook heel veel.
    Succes met alles! lieve groet Josephine
  4. Trees:
    18 mei 2016
    ha Lous en Jan,

Even weinig van ons gehoord maar waren met Pinksteren 4 dagen weg, met vrienden.
    Wat jammer dat het weer zo tegen zit, wel echte pelgrimstocht.Mooie foto weer, Hoe is het met de blaren, gaat het weer beter.
    Hoop voor jullie dat het weer wat beter wordt.
    We blijven jullie volgen.
    liefs Eric en Trees