Lyon, Frankrijk

30 mei 2016 - Lyon, Frankrijk

30/5

Vandaag is Peter Carel jarig. Alweer 54 jaar. Gek idee om een zoon van die leeftijd te hebben.

Wij zijn gisteren in Lyon aangekomen. We hebben heel gezellig met Eckulf en Renate gereisd. Zij gaan naar huis, Keulen. En gaan in september hun tocht voortzetten.
Wij zijn bij het station direct naar het bureau van Eurolines gegaan en hebben onze reis naar Spanje besproken. We vertrekken morgenmiddag om 17h en komen woensdag om 13h30 in A Gudiña aan. Een lange reis, ik ben benieuwd. We beginnen dan donderdag te lopen.
Gisteravond wat gegeten en lekker geslapen in een hotel, zonder gesnurk van anderen en vroeg wakker te worden van pelgrims die vaak al om 5 uur-half 6 beginnen te rommelen.
Vandaag waren we toerist in Lyon. Het is een mooie stad, veel te zien. Met de tandradbaan naar Fourvière, het oudste gedeelte van de stad dat hoog ligt. Ik wilde even niet klimmen Zo van bovenaf zie je pas hoe groot Lyon is. Vanmiddag met een rondvaartbootje over de Saône en de Rhône gevaren , ook daar waar de twee rivieren samen komen en dan verder als Rhône naar de Middellandse Zee stromen.
Jan gaat morgen ochtend naar een museum en ik ga een beetje flaneren, zag een mooie boekwinkel.
En dan op naar Spanje.

1. Attie en Ton:
    Hallo Lous en Jan,'

Wat een conditie zullen jullie hebben opgebouwd! We hebben bewondering voor jullie geweldige prestatie. Misschien hebben wij het gemist, maar loopt Jan nog altijd op de Duct Tape of heeft hij inmiddels nieuwe schoenen kunnen vinden? Wij hebben de afgelopen dagen weer een stuk van het Grenswandelpad van Goes naar Bergen op Zoom gelopen. Het staat in geen verhouding met jullie pelgrimstocht, maar was ook de moeite waard door Hegge landschappen, over Bloemdijken, langs de Westerschelde en overgestoken naar de Oosterschelde. Een heel ander landschap dan het Brabantse. Wij wensen jullie nog goede voortzetting van de wandeltocht in Spanje en geniet samen nog van deze mooie ervaring. Groeten, Attie en Ton
  2. Trees:
    Hoi Lous en Jan,
    Van harte proficiat met Peter Carel, zo hard gaat dat nu eenmaal.
    De conditie zal het geen probleem zijn bij jullie.
    Is het weer nog steeds zo slecht? Hier ook bakken uit de hemel.
    Het zijn weer prachtige foto"s.
    Nu op naar Spanje, geniet ervan en weer bedankt voor je verhaal. Liefs Eric 4n Trees
  3. Tineke:
    30 mei 2016
    Dag Lous en Jan, ook op onze trip door Noord Italië geniet ik van jullie verhalen en foto's. Wat een ervaring moet dat zijn zo met zijn tweetjes zo'n prestatie te leveren, petje af! Ik wens jullie een fijne voortzetting en goed aankomst in Santiago
  4. Els Joosten Oomen:
    Dag Lous en Jan.
    Alhoewel we niet vaak hebben gereageerd toch volgen we jullie op je voetreis, die nu even wordt gewisseld met ander vervoer. Lyon is een interessante stad en heeft hele typische huizen in de binnenstad. Ik herinner me dat we daar een keer een rondleiding hebben gehad. Je ging ergens door één deur binnen, kwam dan op een binnenplaats waar dan weer verschillende deuren op uitkwamen die toegang gaven tot diverse woningen. Het was heel typisch.
    En nu op naar Spanje. We wisselen de verhalen wel wanneer jullie hier weer terug zijn in NL.
    Nog veel sportief wandelplezier, geniet er van.
    Hartelijke groet van Els en Louis
  5. Mas visscher:
    Lieve Lous en Jan
    Lous nog van harte met Piet.
    ik heb hem nog gesproken vandaag voordat hij naar Tunesië ging.
    Een hele goeie reis naar Spanje en tot gauw weer.
    Liefs,
    Mas