Campobecerros

2 juni 2016 - Campobecerros, Spanje

2/6

Campobecerros.
De eerste wandeldag op de Via de la Plata was zonovergoten. Het eerste stuk was niet echt prettig, een asfaltweg en vol met vrachtauto's vooral cement auto's. Er wordt een spoorlijn aangelegd voor een Hoge Snelheidstrein van Ourense naar Salamanca. Een enorm karwei in dit bergachtige gebied. We zagen een enorm stuwmeer. We zaten op ongeveer 1200m hoogte. Het was indrukwekkend, enorme redelijk kale bergen, zo goed als geen bomen, maar wel struiken en bloemen. Bijna de hele tijd enorme vergezichten. Dorpjes zie je bijna niet. Zijn ze er wel dan helemaal verlaten.
Ik kan het me nog niet goed voorstellen dat ik nu op de Via de la Plata loop. Ik had niet gedacht dat dat ooit nog eens zou gebeuren.
We hebben nu al meer wandelaars ontmoet dan tijdens een maand in Frankrijk lopen. Een Ier die net als Jan al veel camino's heeft gelopen, een Belgische die ook hospitalera geweest is.
En gisteren was één van de eerste dingen die we gedaan hebben een biertje nemen met een bocadillo con tortilla y patates. Het smaakte net zo lekker als zeven jaar geleden op de camino francés. Er zullen er zeker meer volgen.

Lous

1. William:
    2 juni 2016
    Beste Lous en pa,
    Ja, die bocadillo's horen er wel bij ja!
    Ik zal er voor zorgen dat Silas het te zijner tijd ook zal meemaken!
    (als dan niet alles veranderd is in een hoge snelheids-traject)
  2. Tet:
    3 juni 2016
    Wat zijn jullie doorzetters. Ik heb bewondering voor jullie! Dit is wel een heel ander landschap dan in Frankrijk en ook het weer is dus eindelijk wat zonniger. Wat een ervaring om dit met z'n tweetjes te doen. Blijf genieten van de natuur, van de leuke ontmoetingen en van elkaar. Ik leef mee uit de verte.
    Liefs, Tet
  3. Ilse: