Het begin van de tocht.

26 april 2016 - Vézelay, Frankrijk

Gisteravond kwamen we laat in Vézelay aan. Het was een tocht met hindernissen door de treinstakingen in Frankrijk.Maar alle eer voor de Franse Spoorwegen. We werden met een taxi vervoerd, 50km, van Auxerre naar Vézelay.
Vandaag een dag in Vézelay. Drie jaar geleden was ik ook hier. Het is leuk om hier weer rond te lopen, en heel bijzonder om hier met Jan te zijn. Het weer werkt niet mee. Het is ijzig koud en het regent.
We bezochten de prachtige Basilique de la Sainte Madeleine.En morgen heel vroeg krijgen we de pelgrimszegen waarna de wandeltocht echt kan beginnen.

1. William:
    26 april 2016
    Veel succes en plezier met de eerste dagen van de wandeling.
    Hopelijk wordt het weer met iedere km die je dichter bij Spanje komt beter en lopen jullie stralend de Pyreneeën in :-)
  2. Josephine:
    26 april 2016
    Veel succes met de tocht! Mooie kathedraal! Ook hier is het koud; kan alleen maar beter worden ..
  3. Ilse:
    26 april 2016
    veel plezier en houd elkaar lekker warm.
  4. Attie en Ton:
    26 april 2016
    Wij wensen jullie een mooie wandeltocht door de Morvan. We hopen dat jullie de komende weken samen kunnen genieten van de omgeving en elkaars gezelschap, vooral zonder pijntjes en andere onverwachtse hindernissen. Groeten, veel zon en een aangename temperatuur toegewenst, Attie en Ton
  5. Wim en corrie:
    26 april 2016
    Leuk hoor. Ben je nog even langs d Jeugdherberg gegaan? Bloeit de Wisteria (Blauwe regen) al weer? Hier is het ook bar koud, hagel en onweer. Hopen dat het weer snel verbetert, voor jullie en voor ons.
    Bon camino
  6. Ada:
    26 april 2016
    Ha Lous, heb de kaart van Frankrijk er maar eens bijgehaald. Wat een groot aantal kilometers heb je voor de boeg. Fantastisch om door het mooie Franse land te lopen.
    Veel succes en geniet!
    GrAda
  7. Els Joosten Oomen:
    Dag Lous en Jan,

Wij zijn even passief op jouw site Lous.
    Het slechte nieuws is nl dat een broer van Els vrijdag 15 april onverwacht opgenomen moest worden in het ziekenhuis.
    Hij had een bacteriële infectie die op de kunstklep van zijn hart was gaan zitten. In een paar dagen ging hij snel achteruit en op dinsdag 19 april is hij overleden.
    Vandaag heeft de uitvaart plaats gevonden. Dus vel droefheid hier.
    Maar wensen jullie een goede wandelling met beter weer dan tot nu toe. We volgen jullie wel, maar zijn zelf even op de achtergrond.
    Hartelijke groet voor jou en Jan van Louis en Els
  8. Gonnie:
    26 april 2016
    Hoe was de bruiloft van je zoon?
    Een goede reis verder en hopelijk wat beter weer!
    liefs,
    Gonnie
  9. Marcella:
    26 april 2016
    Lous hebben jullie het bruidspaar en alle andere gasten kunnen veroveren met die tulpen uit Amsterdam? (of waren ze uit Waalre), niemand die het weet.
    Loop na de zegen van morgen jullie maar lekker warm.
    Ik heb vandaag een flink hagelbui over me heen gehad.
    "APRIL doet wat hij wil", daar moet je het nu mee doen.
    groetjes, Marcella.
  10. Mas visscher:
    Lieve Lous
    Nou morgen gaat het dus echt beginnen.
    Hoop dat jullie beter weer krijgen in ieder geval geen regen!
    Als ik wakker wordt zijn jullie al op weg!

ik denk nog veel aan de bruiloft en het mooie kasteel.
    het was zo fijn.....

Heel veel liefs voor jullie en tot gauw weer op het blog.
    Mas
  11. Rob:
    Hoi Lous en Jan
    leuk te zien dat jullie in vezelay zijn en het kerkje weer te zien.
    Els en ik zitten nu twee dagen in Santiago de Cacem.
    Vervelrnd voof jullie maar wij hadden vandasg 26 graden.
    Maar er komt een gemend koude wind opzetten dus wetrn wr nieg wag het morgen wordt.
    Goede start morgen en veel plezier van Els en Rob
  12. Tet:
    Hoi Lous,
    Goede reis, blijf gezond, geniet en hopelijk wordt het nog wat met het weer,
    Liefs, groet ook aan Jan,
    Tet
  13. Marianne:
    27 april 2016
    Hoi Lous,
    Wat jammer dat het zo slecht weer is maar jullie gaan beslist richting de zon. Ik wens jullie een hele fijne en mooie wandeling .
    Geniet er samen maar van.
    Groetjes ook aan Jan,
    Marianne
  14. Trees:
    27 april 2016
    Hoi Lous en Jan,
    Bruiloft achter de rug, was geweldig denk ik iets om nog vaak aan terug te denken.
    Nu de tocht weer zit niet mee, maar zal toch een keer zomer worden.
    hele mooie tijd, liefs Eric en Trees