De eerste kilometers

28 april 2016 - Le Chemin, Frankrijk

27/4
Nu zijn we in Bazoches.
We kregen gisteren droevige berichten. Bea is overleden en ook de man van een heel goede vriendin uit Marokko. Ik denk aan Wim en ik denk aan Monique, en ook aan Els en Louis die een broer verloren.

Dank voor alle berichtjes.
Het huwelijk van Peter Carel en Pascale is heel leuk geweest. Het bruidspaar stralend, alle kinderen ook. Het was fijn zo met zijn allen een paar dagen bij elkaar te zijn.
Marcella, mijn act met de rode en gele tulpen uit "Waalre" was geslaagd. Maar vooral mijn lieve zus heeft zo mooi gesproken.

Vandaag onze eerste wandeldag. We gingen 's morgens om 7h naar de laude in de basiliek. Prachtig werd er door de paters en nonnen gezongen terwijl door de gebrandschilderde ramen de zon op hen scheen. Daarna kregen wij met nog enkele andere pelgrims de pelgrimszegen. En daarna zijn we op pad gegaan. Het is wel even wennen aan de rugzak. Misschien moet ik er toch wat uithalen. Het was 's morgens erg koud, het had gevroren. Maar volop zon dele dag. En de natuur was zo mooi, bloeiende bomen, overal dat tere jonge groen, heel veel bloemen langs de paden. Wel heel veel modder. En Vézelay bewaakte ons steeds. Steeds zagen we de stad op de heuvel liggen. Jan loopt wel sneller, zeker de heuvel op. Maar hij wacht op me! Het is fijn om zo samen te lopen. Wij overnachten in Bazoches in een gîte-boerderij.

Lous

1. Gonnie:
    28 april 2016
    Heel veel sterkte met alles!
  2. Mas visscher:
    28 april 2016
    lieve Lous
    wat een droevige berichten kregen jullie zo op de eerste wandeldag.
    Fijn dat het zo mooi is en met die stralende zon.
    Morgen moet/ mag ik weer werken ook wel ok voor de poen.
    Hier is het verder goed en iets minder koud.
    Tot gauw weer.
    Veel liefs ook voor Jan,
    Mas
  3. Vrijwilligers:
    29 april 2016
    Hoi Lous en Jan,
    Fijn dat jullie hebben genoten van de bruiloft. De droevige berichten passen daar natuurlijk helemaal niet bij. Geniet van al het moois om jullie heen, je hebt dan tijd genoeg om bij de overledenen en hun dierbaren stil te staan. Fijn dat Jan zo goed rekening met je houdt, wel willen je wel weer heel terug hier!
    Groetjes Karim (MMC)
  4. Ilse:
    29 april 2016
    Droevige en mooie berichten in je verhaal Lous. Ik wens je veel sterkte.
    Fijn te lezen dat mijn vader op je wacht. Toen pap en ik samen liepen een aantal jaren geleden, heb ik heel stoer de eerste dag zijn tempo proberen bij te houden, ik met mijn bijna 30 jaar jongere benen... tevergeefs. :-) ik eindigde die dag op de onderzoekstafel van de dokter.... hij moest me ondersteunen. Lesje geleerd. loop altijd je eigen tempo....