A Vedra

11 juni 2016 - Vedra, Spanje

11/6

A Vedra

17 Km van Santiago. Te veel om nu nog te doen. Het is nog heerlijk weer. Bij de herberg heb ik heerlijk in de tuin gelegen tussen de kamille bloemetjes. Jan heeft foto's gemaakt van de omgeving. Er loopt de hele tijd een heel jong konijntje om ons heen. Hij, of zij, is echt de wereld aan het verkennen.
We hebben net nog zo'n 6 km extra gelopen om wat te kunnen eten. Eerst werd er gezegd dat er in de herberg wat was, maar nee hoor. Achteraf heel gezellig, met een stel Fransen en een Zuid-Afrikaan.
Rob, ik zal je vertellen over de credencial, de pelgrimspas. In elke herberg krijg je een stempel, soms ook in kerken. Zelfs af en toe tref je langs de weg bij een dorpje een tafel met water en een stempel dat je er zelf in mag zetten, altijd met datum erbij. Want als je in Santiago aankomt, kijken ze op het pelgrims bureau goed of je van de laatste 100 km als wandelaar, 200 km voor fietsers, de stempels hebt. Dan vul je een formulier in o.a. wat de reden is van je camino, religieus of spiritueel. Sportief wordt niet erg gewaardeerd. En dan krijg je je Compostela, in het latijn. Dat gebeurt voor ons dus morgen.
Ik ga nu gauw slapen. Morgen om 6h op pad om de mis van 12h in de kathedraal te kunnen bijwonen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marijke:
    11 juni 2016
    Nog ėén nachtje slapen .....
  2. Mieke Moller:
    11 juni 2016
    Een heel mooie dag wens ik jullie voor morgen.
    Wat een bijzondere ervaring zal het zijn om samen in Santiago aan te komen.
    Liefs,Mieke.
  3. Marcella:
    12 juni 2016
    Op deze zondagochtend mijmerend over het Eindhovens kanaal dwalen mijn gedachten naar jullie.
    Het grote moment is daar, jullie staan op het punt de kathedraal binnen te gaan.
    Geniet van dit prachtige moment.
    groeten Marcella.
  4. Mas visscher:
    12 juni 2016
    Lieve Lous en Jan,
    het is half twaalf. over een half uur zijn jullie in de kerk. Ik zal aan jullie denken!
    een fijne dag in Santiago!
    Liefs,
    Mas